Uitvaartwezen,
onafhankelijk vakblad voor de uitvaartbranche, nr 4, april 1998
In het tijdschrift: actueel: wijziging asbestemming aangenomen, NUVA neemt Nieuw Eykenduynen
over, agenda, portret dit
keer: beheerder: Karel de Beurs, nieuws, produktnieuws: Crematie- urnen, lokale
nieuwsflitsen en een 3 tal hoofdartikelen:
Het beheer van een bijzondere begraafplaats
drs J. Rutjens: artikel over Engelands beroemdste begraafplaats: Highgate in
Londen. Als je over de begraafplaats wandelt lijkt het wel of hij in verval is, echter dat
klopt niets van het is een uiterst professioneel gerunde onderneming, met oog voor het
verleden
Kostendekkend begraven, kan dat?
Jacqueline Rutjens: artikel n.a.v. een notitie van VB Deloitte & Touch welke gemaakt
is i.s.m. de vereniging Stadswerk en de werkgroep Begraafplaatsen en crematoria.
Veranderende asbestemming in de praktijk
mr. W.G.M. van der Putten: artikel over de wetswijziging Verruiming asbestemming
die inmiddels in werking is getreden.Aneen,
ledenblad van de vakbond ABVA-KABO, 9 mei, nr. 10
Gaten in 'weduwenwet' gedicht
Artikel n.a.v. de bijstelling van de ANW onlangs in de tweede kamer. Voor de
oude gevallen is de inkomensachteruitgang iets verzacht. De bodemuitkering is iets
opgetrokken. Ook de inkomensvrijlating voor inkomen uit arbeid, evenals voor mensen met
een uitkering wordt iets opgetrokken.
Leeuwarder Courant, 4 mei 1998, Monument Sneek bij
herindeling vergeten
De gemeente Sneek heeft veertien jaar lang het bezit van een klokkenstoel op
de begraafplaats Loënga aan de buurgemeente gelaten. De klok wordt overigens binnenkort
met subsidie van de gemeente Sneek gerestaureerd.
Verschillende kranten, 5 mei 1998, Elektronisch
wandelen langs Leeuwarder graven.
Artikel over de opening van de homepage van de Oude
Stadsbegraafplaats Leeuwarden. De eerste begraafplaats in Nederland, met een
uitgebreide beschrijving (in het Nederlands, Fries en Engels) en voorzien van foto's, die
op het Internet is te vinden.
Curiosa:
Verschillende kranten, 4
mei t/m 10 mei 1998, ontwikkelingen/ nieuws n.a.v. de dood van prinses Diana
Kia wilde Diana reclamespot
De Zuid Koreaanse autofabrikant Kia heeft overwogen om een reclamespot te maken met als
uitgangspunt de situatie die Prinses Di fataal werd. De reclamespot zou gaan over Diana
die in een Kia rijdt en wordt achtervolgd door persfotografen. Ze zou ditmaal op het
nippertje (aan de persfotografen en de dood) weten te ontsnappen.
James Hewitt, de voormalige minnaar van Diana, zegt dat hij nooit van plan is geweest de
liefdesbrieven van Diana te verkopen.
De moeder en de broer van Diana vinden dat het Dianafonds moet ophouden te bestaan, omdat
het 'smakeloze dingen' doet. Ze doelen hier onder meer op het logo dat op magarinekuipjes
verscheen.
|
|